tiistai 15. helmikuuta 2011

Ompeluseura osa 3 jatkuu...

 Perussetti jatkuu. Tuli tilattuja VÄREJÄ! Tämäkin Myllymuksujen keltainen velour on herkullista!
 Ronskisti käännettävät lahkeet. Legginsien kaavalla tehdyt, mutta reiluilla saumanvaroilla ja tuli just sopivan reilut mimmille.
 Pakkasta -30C, juuri sopiva aika tehtailla kesäshortseja... Tule jo kesä!
 Mimmin samanväriset meandi-housut jäivät juuri pieneksi - tässä korvikkeet. Eurokankaan joustofroteeta, toivottavasti pysyvät hyvänä. Taisin vähän kyllästyä resorilahkeisiin kun tänään olen tehnyt vain näitä kumpparilahkeita.
 Muruneuloksesta housut. Huomaa tyylikkäät, asuun sopivat kengät!  
 Lasten vaatekaapissa ei tunnu olevan yksivärisiä paitoja lainkaan? Mitä ihmettä voi laittaa liivimekkojen alle? Miksi näiden tekeminen on niiiiin tylsää ja ylivoimaista?
 Itselle olohousut froteesta. Jättirätin joustofroteeta alesta, ei jäänyt paljon housuille hintaa. Kaava kiva (joku SK-lehti, ei havaintoa mikä) ja oikein sopiva. Malli ei ollut kovin kuvauksellisella tuulella, joten jätetään berberi-kuvat esittelemättä.
 Ja vielä samasta joustofroteesta tunika. Kuvassa näyttää ihmeen raidalliselta, mitä ei siis ole, pahoittelen heikkolaatuisia kuvia... Varsinaisena väripilkkuna lisäsin tuohon helmaan virkatun sydämen. Ei ole minun tekemä, virkkausrajoitteinen kun olen, vaan se on oikeastaan joulukoriste.
Lopuksi vielä yksi reilumman kokoinen pussukka. Ikean puuvillaa, kierrätettyä lakanaa vuori ja kierrätetty on myös vetskari.

Nyt ei ole mitään leikattuna. Kankaita olisi kyllä mitä laittaa lihoiksi, mutta voimia ei... Ehkä taas ensi viikolla?

1 kommentti:

  1. Niin ihania juttuja taas oot tehnyt. Mulla on tuo lahjejuttu toisinpäin, aiemmin oon tehnyt kuminauhalla ja nyt oon tykästyny resorilahkeisiin.

    VastaaPoista